سرخط خبرها

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس: بستر مناسب برای دیده شدن ظرفیت های حاشیه شهر فراهم نشده است

  • کد خبر: ۱۶۰۰۴۹
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس: بستر مناسب برای دیده شدن ظرفیت های حاشیه شهر فراهم نشده است
«حسین باغگلی» گفت: ظرفیت های بسیاری در حاشیه شهر وجود دارد که بستر مناسب برای دیده شدن این ظرفیت ها فراهم نشده و به همین دلیل است که این ظرفیت ها دیده نشده است.

 معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در حاشیه دومین روز برگزاری رویداد «ماه امت» به شهرآرانیوز گفت: در بهار ۱۴۰۲ بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان مقارن شد. به صورت طبیعی، در این ایام برنامه استقبال از بهار در شهر مشهد برگزار می شد و با توجه به این تقارن، می بایست برنامه ها را متناسب با ایام ماه مبارک رمضان اجرا می کردیم.

وی افزود: به همین دلیل، المان های نوری در نوروز امسال افزایش پیدا کرد. پهنه هایی را به صورت متمرکز و در ۴ نقطه شهری داشتیم که شهروندان از آن بهره مند شدند. جشنواره غذای ملل به صورت شبانگاهی در بوستان بهشت اجرا شد و همزمان، در ۱۳ بوستان هم برنامه های قرآنی و جُنگ های شبانه اجرا شد که با استقبال شهروندان و زائران همراه بود.

باغگلی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، از عید سعید فطر تا میلاد امام رضا (ع) نیز برنامه «رویداد مشهد» برگزار می شود که در قالب آن، ظرفیت های مشهد معرفی می شود.

وی افزود: برنامه «ماه امت» نیز که نخستین دوره آن، سال گذشته در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد، امسال در منطقه شهرک شهید باهنر برگزار می شود. با این رویکرد که ظرفیت های مناطق حاشیه شهر را به مردم مشهد معرفی کنیم. بسیاری از اوقات، مواجهه ما با حاشیه شهر، مواجهه ترحم گونه ای است و حاکی از آن است که ما می بایست به این مناطق کمک کنیم. اما نکته این است که ظرفیت های بسیاری در حاشیه شهر وجود دارد که بستر مناسب برای دیده شدن این ظرفیت ها فراهم نشده و به همین دلیل است که این ظرفیت ها دیده نشده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این رویداد در کنار «بنیاد علوی» برنامه ماه امت را برگزار می کنیم و تلاش می کنیم ظرفیت منطقه شهرک شهید باهنر را به همه شهروندان مشهدی نمایش دهیم و از همه شهروندان نیز دعوت کرده ایم در این برنامه حضور پیدا کنند. البته ظرفیت همه استان در زمینه صنایع فرهنگی و همچنین ظرفیت هایی در زمینه غذا و هنرمندان دیگر کشورها را نیز به کار گرفته ایم.

وی تاکید کرد: به نظر من این برنامه می تواند کمک کند اعتماد به نفس محلی در این منطقه افزایش پیدا کند و در سالهای بعد، شاهد برنامه های اختصاصی این محله باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->